vrijdag 26 augustus 2011

Dag 7 "Te amo Tacna"









Lion King belde Ceci om te zeggen dat er een parade was in de stad. Dus gingen we kijken, het was eerder een optocht van studenten die macheerden als soldaten, arme stakkers dacht ik bij mezelf. Na de studenten kwamen er schoolbands was wel fasinerend hoe jong sommige kinderen waren en toch zo goed speelden en macheerden! We bezochten ook nog een museum van een bekende Peruaanse geschiedenis schrijver: Jorge Basadre G.. Alle huizen zijn hier zo kleurijk en open alsof het hier altijd zomer is. We reden naar huis om te lunchen, ik hielp Ceci in de keuken. We bereidde: "causa" mmmmmmm, deel 1: geplette aardappelen in een pot en hierbij doe je het spa van 3 citroenen  (kleine), vocht van ene blik tonijn, beetje mayo en beetje azijn. deel 2: doe de tonijn in een kom hierbij doe je 1 kleine citroen, beetje mayo en peterselie. dan neem je een bord doet er een laag "puree" op een laag tonijn en weer puree. Je kan er ook nog tomaten en eieren rond leggen en klaar. De avond was het beste van allemaal. Ik en Ceci reden naar het kantoor van Lion King en vanop het balkon keken we naar de meest kleurijke, feestende en mooiste stoet dat ik ooit heb gezien. De kostums aleen al die waren gewoon magisch. Ik ga er alles aan doe om er 1 in handen te krijgen. I LOVE CARNAVAL!!! Tacna viert deze week hun x aantal jaar onafhankelijkheid. (na de oorlog met Chilli.)
Het is al laat dus ga ik maar slaapie doen.
Adios.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten