zondag 28 augustus 2011

Dag 9 "feliz 82 aniversario tacna"

Deze morge vroeg opstaan want we gaan naar de parade zien met een reuze vlag van Peru. De straten waren versierd met vlaggetjes, iedereen was netjes gekleed, op de straten maakte mensen kunstwerken van gedroogd hout en bloemen. Prachtig gewoon weg. Rond 9u begon de parade het leger ging voorop met hun fanfare er achter dan kwam de vlag en alle mensen gooide bloemetjes op de vlag (soort traditie hier) iedereen begon "viva Tacna" en "viva Peru" te roepen was echt geweldig. De vrouw van de president hielt ook de vlag vast de president zelf liep beetje verder omringt door massa's bodygards. en dan een gigantische stroom mensen er achter aan ik was echt overdonderd. Later reden we terug naar huis om van auto te wisselen want Eric ging met ons mee want we gingen nog een monument bezoeken. Eerst reden we de bergen in en hadden we een prachtig overzicht over de stad, je kon heel goed zien dat Tacna omringd is door niets dan woestijn. Op weg naar het monument reden we langs landgoed dat van niemand was, dit was dus ingenomen door arme mensen of vluchtelingen van Bolivia en Chilli. Best shokkerend als je er langs rijd. Uiteindelijk aangekomen bij het monument, ik werd en gewoon stil van zo mooi en zo sprekend. Je voelt je zo betrokken bij de oorlog. Dit was 1 van de mooiste monumenten dat ik al gezien heb denk ik. Toen zag Lion King de antenne staan van de tv zender waar hij voor werkt dus gingen we met zen alle behalve Ceci op weg (door de woestijn) naar de antenne. Jammer om te zien was dat er overal in de woestijn afval ligt. Aangekomen bij de antenne mochten we van Lion King op de pilaar klimmen en ja ik had een prachtig uitzicht over de woestijn langs de ene kant en over de stad langs de andere kant. Aan de andere kant van de weg stond een gigantisch kruis als herdenking aan alle slachtoffers met kleine graven errond. het werd al laat en iedereen had honger, met zen alle de stad in. De rotary organiseerde een tombola en een eetkraam en ja als uitwisselingstudent moeten wij daar ook zijn. Lekker gegeten en dan naar huis want het was bere koud. Thuis gekomen kwam Gaby af en ging ik samen met Gaby en eric naar de Feria, zoveel volk ni te doen. Maar zoveel leuke kraampjes wat moest ik me inhouden. wauwie! De papa van Gaby zette me thuis af en eric en Gaby aten nog mee piza keken film en waren weer weg. Ik had nog een hilarish gesprek met Mvr. Julie Pollet. Nu is het tijd om slaapjes te doen.
















Ciao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten